Branduri tehnice a la Cluj

Cumva s-a făcut, nu întâmplător, să ajung exact la brand-urile despre care, spre rușinea mea, nu știam nimic: Electrogrup, Arobs și Liliac. Bine, nici despre lumânărese nu auzisem, dar m-am bucurat de o scurtă vizită la ele, în micul colț colorat și în viitor parfumat, de lumânări decorate cu pricepere, răbdare și inspirație.

Cât de important e Farmec pentru Cluj și nu numai, am avut ocazia să aflu în plimbarea cu bloggerițele fermecate, anul trecut, la Sighișoara, deși o vizită la sediul lor te învață și surprinde mult mai mult, din cele discutate cu cei care au reușit să ajungă în vizită la doamna Jofi (Sofia Irimie, șef departament cercetare Farmec).

Dar nu voi scrie despre brandurile pe care nu am reușit să le vizitez.

Astfel, am aterizat alături de clujenii cu blog și bloggerii invitați din alte orașe, Cluj Brands Tour, exact când se pregăteau de plecare de la Grădina Botanică spre Câmpia Turzii, unde nu știam prea bine ce ne așteaptă, ci doar că ne plouă. Surâsul evenimentului nu s-a speriat de ploaie, a tremurat ușor, dar ambiția și curiozitatea au fost cu atât mai mari, cu cât la fiecare pas pe parcursul vizitelor la companii, pe bloggeri îi aștepta câte o provocare, o surpriză, niște oameni pregătiți, gata să le răspundă la orice întrebare.

Electrogrup: “Facem lucrurile inginerește”

Prima mea zi de descoperit companii clujene (adică joi, dar evenimentul te fură, așa explic întârzierea) a început la  în parcul fotovoltaic construit de cei de la Electrogrup la Câmpia Turzii (asta ne aștepta acolo).

Acum, prea ocupată să mă strecor printre stropii de ploaie și, recunosc, cam pe lângă subiectul prezentat, am auzit prea mulți termeni de neînțeles și am priceput ceva destul de previzibil, că e o investiție foarte bună asta cu energia solară, căci chiar și pe timp ploios, lumina, câtă e ea, reușește să încarce panourile (ceva proces chimic, nu știu ce celule, o extorsiune… într-o apă).

Electrogrup este o companie cu 15 ani vechime și actualmente 300 de angajați. Din sediul din Cluj poți cuprinde aproape tot orașul cu privirea. Inițial (1997), se ocupau cu “lucrări mici, alimentare cu energie electrică”. S-au dezvoltat treptat, acum oferă proiecte la cheie (de la întocmire, implementare și mentenanță) în cele trei ramuri de desfășurare a activității companiei: infrastructură energetică, de telecomunicții și civilă.

Ne-au fost enumerate o sumedenie de proiecte pentru fiecare ramură, le găsiți pe site-ul lor, dar ce ne-a atras atenția cel mai tare a fost site-ul SeeNow, realizat prin Direct One, o compania care activează în același grup de firme ca Electrogrup. Legat de acest site, găsiți la Nebuloasa prezentarea și recomandarea primului serviciu de la noi care-ți aduce tv live pe laptop, tabletă, Iphone și Android.

Arobs – Cu Smailo, de pe Dorobanților pe Minerilor

A doua zi, cam la aceeași oră, am ajuns la Arobs Transilvania Software, companie cu servicii specializate pe automatizarea forței de vânzări, agenții de turism și localizarea parcurilor auto.

Smailo, marca Arobs, este primul brand românesc de sisteme de navigaţie GPS. Ca să ne pună sângele în mișcare, ne-au provocat să mergem, folosindu-ne fiecare de câte un smailo updatat, către un alt sediu al firmei. De strada Minerilor n-au auzit nici cei mai clujeni dintre bloggeri. Ca o paranteză: (Sper că oamenii de la companii își dau seama că și bloggerii e oameni și că văd lumina zilei, strada, muntele și dincolo de link-uri).

Așadar, cu acel smailo care parcă chiar îmi zâmbea (de fapt râdea de mine, că mă minunam că nu pornește, dar uitasem să dau start), am pornit printre străduțe, ghidați mai mult de Lorand, decât de navigator. Totuși, pentru că mă grăbeam s-ajung la un concert, am mărit pasul, iar cam pe ultima sută de metri, smailo al meu a început să vorbească cu mine și-am povestit așa până la destinație, ratând premiul surpriză. Dar să vezi surpriză, oamenii ăștia au bar în subsolul clădirii, barul companiei.

Și cam atât despre brandurile din câmpul tehnic al Clujului, renumite de altfel. Cât despre experiența liliachie de astăzi, voi reveni cu o postare în curând.

Cluj Brands Tour este un eveniment TVdece realizat cu spijinul Primăriei Cluj-Napoca. Sponsori principali: Farmec, Napolact, Ursus, Jolidon, Electrogrup, Arobs, Liliac, Gimmy, Lumea lumânărilor. Partener media: 24 FUN Cluj. Parteneri: Hotel Athos, Bistro Maitresse, Autonom Rent-A-Car, Webfactor

 

Diana Written by:

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *