Social Media Summit a la Cluj

De când am venit în Cluj am așteptat un astfel de eveniment. De fapt, așteptam măcar un amărât de tweetmeet, că până să ajung eu aici tot auzeam că lumea se întâlnește, tuitmit-ește și www-ește. Na, joi, 16 dec. (musai să trec și data, la cât de încet m-am mișcat cu scrisul) dis-de dimineață, fără să știu că nu mă mai întorc decât în 22h, mi-am părăsit camera și m-am îndreptat spre Hotel City Plazza, care s-a dovedit a fi mai aproape decât aveam impresia.

La #smscluj, eveniment organizat de revista Biz a fost mai interesant decât mă așteptam. A fost o singură prezentare (nokia) care m-a făcut să privesc cu drag modelele psihedelice din covor, în rest am fost ochi și urechi (și pix și lentilă și snaptu), căci, da, devenim multifuncționali. Ah, și a mai fost una la care deși am fost puțin mai atentă (că era printre primele), nu m-a lămurit deloc (bt).

În rest, trăgând acum cu ochiul peste notițele semi-conștiincioase, notez următoarele idei:

* Sorin Apostu, fără să știu mare lucru despre domnu’ ăsta, care btw, e primarul Clujului, pare un om destul de… social media friendly?, zic bine? Oricum, mi-a plăcut că a numit bloggerii – lideri de opinie ai lumii digitale – dar, sper că a înțeles pe parcurs, deși nu l-am mai văzut, că liderii ăștia își cam răsfrâng din activitate și în offline, carevasăzică, opiniile lor digitale pot forma opinii  puternice și în real life.

* Revista Biz, cu 10 ani la activ și cam prima în toate etapele ce țin de afaceri și online, cea care ia oamenii de afaceri și-i bagă îmbrăcați în piscină, pregătește o serie de evenimente, care mai de care mai tentante, pentru 2011. Cred că aproape fiecare ființă din sală a salivat, măcar un strop, când au spus de Apriliele verde de la Amsterdam sub numele de High Impact Friends!

* Primarul Trilulilu, Sergiu Biriș, a vorbit mai mult despre campaniile trilulilu.ro, decât despre online-ul local, online despre care, cred că ar fi câteva de spus. Adică, mă întreb eu așa – să ne plângem că nu prea există sau să scormonim și să motivăm ce este? (la modul cel mai general). Totuși, prezentarea lui e foarte de văzut, așa că, aici puteți afla de ce social media is the new black.

* Grant Mckenzie de la Ursus e un om foarte tare. Prezentarea lui a fost la fel! –  we don’t market, we tell storyes! – Îți făcea și poftă de bere, dar și să asculți și să afli mai multe. Și în engleză, mă repet acum, dar totul sună mai bine și mai aplicabil/palpabil. Are ceva planuri noi și digitale cu Ursus. Și nu, nu s-a discutat despre închiderea fabricii de la Cluj.

* Daniel Pană de la BCR ne-a arătat, prin prezentarea lui, că sloganul gândim la fel, cel puțin la nivel de social media, e unul chiar potrivit. Mi-a plăcut ce a spus, totul foarte simplu, la obiect, omul chiar are cunoștințe pe domeniu. Am ținut minte asta: Asumați-vă faptul că de fiecare dată când o să pășiți în Social Media o să fiți loviți. Și o să vă placă!

* Adrian Hădean a vorbit într-o prezentare de-ți lăsa gura apă, despre brandul personal, despre cum a ajuns el un brand, pașii urmați și responsabilitățile asumate. A făcut-o într-un mod simplu și plăcut, iar sfaturile lui, deși ușor de aplicat, nu te ajută decât dacă ești sau poți fi și tu un om așa simplu, natural, deschis și lista poate continua.

* Piticu a râs mai puțin și a vorbit mai mult, dar nu mai mult de 4 slide-uri, despre campaniile de pe twitter. Le-a enumerat pe cele mai importante și de efect din ultima vreme și a explicat și câteva noțiuni ce țin de how to? – cu bun simț, urmărirea și măsurarea rezultatelor, personalizarea contului, activitate, implicare și conștientizarea că nu există limite.

* Costin – a venit cu multe cifre și idei din și despre blogosferă, dar și cu un video pe care vă oblig să-l vedeți:

* Chinezu a avut o prezentarea destul de deocheată despre PR în social media, mi-a plăcut faza cu PRin social media, mai mult decât piarizdele sau toate numele – de altfel amuzante –  inventate de el sau de alții. Ideile însă, diferența dintre ce fac bloggerii și PR-iștii, rezonează cu gândurile mele. Și da, categoric, omul ăsta poate fi numit Florin Piersic al online-ului.

* Andrei Crivăț m-a surprins plăcut cu niște idei foarte faine despre cum să faci să fie bine în Social Media. Prezentarea lui a fost zâmbetul din urmă de pe privirea oarecum intrigată, întrebătoare și încărcată de toate informațiile prețioase adunate în doar câteva ore.

* Lorand Minyo ne-a adus un pic cu picioarele în partea profitabilă vorbind despre cum folosești Social Media în vânzări, mie, parcă mi-ar fi plăcut să-l aud dezvoltând ideile din materialul său despre brandingul personal, nu le prea am eu cu vânzările, însă a atins puncte esențiale ale întregului summit, printre care ideea de măsurare, încredere și implicare.

* Cristian Manafu – a pus punctul pe i și a încheiat ziua social mediatizată (apropo, mi s-a părut mie sau presa n-a prea fost prezentă?). Să revin la punctul pe i – sunt 3 puncte de fapt și e vorba de – Initiate – Interact – Integrate – puncte și pași de aplicat.

* Nebuloasa a avut niște intervenții foarte pertinente, pe lângă faptul că a reușit să facă mai interactivă sesiunea.

* Mâncarea a fost delicioasă, de ce să n-o amintesc; pauzele scurte și nu foarte dese, locația numa’ bună și oamenii chiar prea faini.

Pi eS – am fost și la WWW Party-ul organizat de Andrei Crivăț și cei de la TvDece care a fost foarte super mega fain. M-am bucurat să revăd oamenii printre care mă simt cel mai bine, cum ar fi bloggerii timișoreni: Dan, Cristina, Cristi, Adi și Nebuloasa, dar și pe albanezii Makavelis, Jorjh și Marius Rusu. N-are rost să mai enumăr și să vă mai minunez cu lucruri pe care oricum le-ați citit pe alte bloguri, presupun, dacă nu, cu siguranță le găsiți mai în detaliu pe blogurile celor amintiți. Vreau doar să insist pe faptul că moi, Radu Ceucă și Ruben Kislaki, am fost cei mai rezistenți petrecăreți, aproape că am închis Gambrinusul și ne-am continuat dimineața prin alte beciuri, na!

Diana Written by:

7 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *