Social Media Summit a la Cluj (2)

Am început azi ieri de vreo trei ori să scriu despre Social Media Summit-ul de la Cluj organizat de revista Biz. Am scris kilometri, că ieri la conferință am reușit să fiu aproape multifuncțională, așa cum trebuie să fii la un astfel de eveniment. Am fotografiat, am ascultat, am urmărit #smscluj pe twitter, am notat, am învățat.

După ce am scris acei kilometri despre care vorbeam, mi-am dat seama că nu mai are sens să relatez și eu despre ce-a vorbit fiecare, că au făcut-o unii chiar în ziua cu pricina. Cum ar fi Bogdan Beșliu. Apoi, răsfoind interneții, se pot găsi chiar și unele prezentări. Oricum, la cum mă știu, adic[ lungă la vorba scrisă, mă-ndoiesc că mă voi rezuma la câteva rânduri.

Tura asta de #smscluj a fost inedită  faptul c-au fost invitați mai mulți bloggeri locali ca speakeri, care m-au surprins cu prezentările lor. M-am bucurat să aflu povestea blogului tvdece.ro, trecerea de la promovarea pe coșurile de gunoi la prezentarea “detergentului” în fața a vreo 180 de oameni interesați de mediul online.

  • Noi suntem bloggeri și ne jucăm cu cuvintele! Dragoș Răzvan

L-am reascultat pe șpicărul Andrei Crivăț povestind despre primul său proiect – eBucătăria.ro – succesul lansării (12.000 unici în prima zi de lansare – nr. record) grație prietenilor care-au dat sfoară online în țară.

O surpriză, cu tot cu video, a venit din partea lui Gaben, care, încărcat de emoții (care n-au făcut decât să-i facă prezentarea mai atractivă), un “foarte important” de nelipsit șiumor, ne-a vorbit despre videoblogging ca fiind următorul val – “Nu cred că există ceva mai bun la ora asta.”

Prezentarea lui Marian Hurducaș (Punctul G al blogosferei) s-a axat pe specificul comunității locale de bloggeri, pe realizările bloggerilor clujeni, în special pe implicarea în cadrul TIFF 2011, unde toate articolele scrise de bloggerii oficiali în cele 10 zile de festival au adunat 66.677 de vizitatori unici.

Katai Robi a venit cu o prezentare cumva inspirațională, a făcut diverse asocieri, speach-ul în sine fiind inspirat din cel al unei actrițe. Și-a raportat prezentarea la povestea sa, pașii săi făcuți în blogosfera clujeană și a  amintit aspecte de care un blogger ar trebui să țină cont, precum: aici și acum, pas cu pas, atenție și deschidere, maeștri ai privirii, creativitate, cercetare. La final a încântat sala cu un exercițiu cu avioane “chinezești”. Conferința pe tema “Social Media locală și relevanța” a fost încheiată de Dan Ciulea care a punctat trăsăturile comunității locale de bloggeri pentru cei care n-au înțeles până atunci că oamenii ăștia chiar pot face ca lucrurile să se miște în online și offline.

P.S. – pentru că s-au tot făcut referiri la copilărie și ce se întâmpla în jurul blocului, aș numi prima parte a prezentărilor “din spatele blocului, în fața blogului”. E drept, aș avea multe de debitat pe tema asta, dar poate într-o postare următoare.

etichete: comunitate, local, implicare, blog, personal, povești, creativitate, cercetare.

  • Marketing – the fusion of sociology and technology – Grant McKeznie

Partea a doua a discuțiilor, cea cu tema “Social Media pentru Companii”, a adus în fața noastră, bineînțeles, reprezentanți ai companiilor (Ursus, Danone, The Group și The Connector & Partners) care au vorbit despre relația lor cu bloggerii și nu numai, despre cum se folosesc de mediul online și de Social Media.

S-a discutat de la gestionarea crizelor din Social Media (Cristian Manafu), la binecunoscuta campanie #blogjuan a celor de la Danone la relația fructuoasă dintre Ursus și Social Media, care, deși nu strălucește tare la capitolul bere (deși recunosc că n-am gustat nefiltrata nouă – Amber), are campanii de online bune, reclame faine, evenimente de succes în portofoliu și suficiente surprize pe viitor. Pe Grant McKenzie de la Ursus l-am ascultat și anul trecut, prezentarea lui mi s-a părut și de data asta captivantă.

Mihaela Nicola de la The Group m-a surprins plăcut renunțând la prezentarea pregătită inițial pentru conferință (din ce am înțeles era vorba de o prezentare a companiei) și a adus niște concluzii privitoare la ce a observat ea la evenimentul în derulare.

I-a plăcut comunitatea din Cluj, a descris-o “foarte altfel”, cu proiecte bine articulate, constructivitate, pozitivitate, autenticitate, factori cheie luați în seamă de companii. O altă surpriză din partea ei a fost faptul că a vorbit și în engleză (probabil ca să-nțeleagă și McKenzie unele date).

P.S. – să fie ceva subtilitate prin faptul că au dat, avându-i parteneri pe Ursus și Danone,  bere și iaurt participanților, invitaților? Că online-ul e uneori un mediu constipat, n-ar fi o noutate, dar nu m-arunc cu răutate, doar mă-ntreb, în naivitate.

etichete: companii, campanii, online, marketing, profesionalism, social media.

  • Râdem, glumim, dar nu părăsim blogurile!

Ultima parte a evenimentului biz-uit mi-a dat ocazia să-l ascult din nou pe Victor Kapra, care ne-a atenționat că în toate discuțiile despre Social Media se omite un aspect esențial: conversația. Consumatorul trebuie să fie văzut ca un comunicator, cu-atât mai mult cu cât mediul online permite lucrul ăsta. Oarecum, e ca și-n viața de zi cu zi, când uităm să ascultăm ce au alții de spus. În contextul interactivității, ne-a dat exemplul My Starbucks Ideea, unde cei de la Starbucks își invită clienții să-și exprime părerile, ideile referitoare la tot ce ține de Starbucks.

  • Călin Biriș: “Video is the King, distribution is King Kong!”

Partea de video online a fost frecvent amintită în cadrul conferinței, unii speakeri au și inserat video-uri în prezentări. Călin Biriș de la Trilulilu a făcut o “incursiune în video online”.

  • “Viața-i atât de scurtă, că nu pot să mi-o pierd cu prostii!” – Adrian Hădean

Adrian Hădean a vorbit cu bun simț despre bunul simț mai mult sau mai puțin prezent în online. A reușit să fie și glumeț, chiar de credea că orice aforism va lansa, va rămâne sub umbra glumelor lui Gaben. Anul trecut povestea, în bluza lui verde, despre brandingul personal, anul acesta a apelat la un costum (asociat cu numele fiecăria în Social Media, iar scamele văzute ca remarcile acide pe care le face fiecare). O altă asociere făcută de Hădean a fost aceea între Social Media și un oraș foarte mare, fără reguli de circulație, o babilonie. Speakerul a propus și niște reguli, unele rupte chiar din cele zece porunci, cumva digitalizate.

Chinezu a confirmat faptul că Social Media e cel mai bun tool pe care-l are un brand, fiind comparând acest tool cu o oglindă sau cu o halbă cu bere bună, după caz. Și el a avut inserate două video-uri în prezentare, realizate de DreamTeam.

  • “Scrie fără să-ți vinzi sufletul diavolului!” – Radu Băzăvan

Ultimul care ne-a vorbit a fost Groparu. A fost de departe prezentarea mea preferată. Înfiptă-n realitate, utilă, sinceră, de ținut minte. Tocmai de aceea o embeduiesc aici și vă las să cugetați, c-aveți la ce!

etichete: blog, compromis, sinceritate, bun simț, social media, video, glume-n program.

fotografii de la #smscluj 2011

Diana Written by:

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *