Experiența liliachie de la Batoș

Cluj Brands Tour ne-a purtat duminică, în ultima zi de plimbat pe la branduri, la Liliac.com acasă, în Botoș. Nu știam prea bine unde duce drumul lung făcut dimineața după o noapte scurtă, din cauză de Ursus Party, știam doar că ne îndreptăm spre vin, deci spre plăcere, dacă ne luăm după vorba cântecului.

Ne-a întâmpinat Ioana Micu de la Amb Wine Company pe care am observat că mulți bloggeri o cunoșteau deja. N-a durat prea mult până când m-a surprins cu acuratețea informațiilor despre producerea “liliacului”.

Cel mai mult a insistat pe vedeta brand-ului, Nectar de Transilvania, un vin dulce de tot, nu foarte ușor de băut, destul de tare, dar incredibil de gustos. Cum a zis Richie, mierea care te îmbată. Am și reușit să vedem cum și unde se țin strugurii la macerat cu lunile, cum sunt aerisiți, fiind puși la uscat pe niște rogojine. Acești struguri îngheață și se dezgheață (procedeu pentru îndulcire) întorși de pe o parte pe alta o dată pe săptămână, iar cam 60-70% din volumul lor se pierde până la producția finală, căci se curăță regulat de boabele rebuturi :).

Spre plantații am pornit pe jos, lucru ce mi-a bucurat mult picioarele cu dor de munte. Cluj Brands Tour a scos de-a dreptul bloggerii din casă și i-a făcut puțin pe unii să gâfâie, dar ce fețe entuziasmate a avut toată lumea când am ajuns la căbănuța vinoasă, e greu de descris în cuvinte. “M-aș muta aici”,am  început să aud în stânga și-n dreapta. “Băăă, ce iarbă”, am auzit apoi și ne-am odihnit oasele pe-un gazon pe care mi l-aș dori pe post de preș în cameră.

Cu ochii pe dealuri și-n vița de vie, am fost invitați apoi la lecția de degustare.

Pentru început, am aflat că simțurile implicate în degustarea de vin sunt: vizual, tactil, olfactiv și gustativ. Cumva evident, însă acum am priceput și cum se face degustarea.

Trebuie să ții paharul cu degetele de talpa piciorului, altfel se încălzește și i se schimbă cam toate senzațiile enumerate anterior. Vinul alb trebuie servit la 10 – 12̊ C. Zic asta, pentru că am început cu Feteasca Albă.

După indicații, l-am învârtit, privit, mirosit (cu jumătate de nas, să nu se simtă alcoolul mai tare ca aromele), l-am gustat și-am zâmbit. Și mai mult mi-a plăcut următorul de pe listă: Feteasca Regală, care a fost parcă mai aromat, cu gust de iarbă proaspăt cosită. Sauvignon Blanc via Lechința m-a impresionat prin mirosul puternic și metamorfoza gustului. Inițial are un gust ciudat ce aduce a soc, după care rămâi cu o aromă de citrice. Aceste trei vinuri, puțin mai acidulat, sunt din seria celor moderne.

Din cealaltă categorie, a vinurilor clasice, ni s-au turnat frumos în pahare, următoarele: Chardonnay & Pinot Gris – un miros de lemn și gust de fruct – foarte interesantă surpriza după ce sorbi din el, iar apoi Fetească Neagră cu Merlot (gust ușor picant).

Nectarul de Transilvania, după cum am amintit, ne-a surprins pe toți și a alungat orice urmă de acreală de pe buze sau gust amar, deși n-aveai cum să ai așa ceva în vârf de deal și-n plin de aer curat. După o așa… i-aș zice mai degrabă desfătare, nu degustare, cred că mai toată lumea ar fi vrut să scufunde printre vise, pentru a-și împlini unul recent, acela de a se trezi într-o dimineață la Crama Liliac, un loc de relaxare, dincolo de licoarea minunată.

Liliac – The Wine of Transylvania este un brand despre care eu, ca necunoscător de vinuri, habar n-aveam. După câteva degustări, e posibil să fie singurul despre care vreau să cunosc/gust mai multe.

P.S. – important pentru iubitorii de vinuri, de cuvinte, imagini și cu idei de viță nobilă, ca să spun așa: pe pagina de Facebook a liliacului, găsiți un concurs tare, dar tare fain:

 

Mulțumesc pentru o zi de sâmbătă de soi bun:

Cluj Brands Tour este un eveniment TVdece realizat cu spijinul Primăriei Cluj-Napoca.

Sponsori principali: Farmec, Napolact, Ursus, Jolidon, Electrogrup, Arobs, Liliac, Gimmy, Lumea lumânărilor.

Partener media: 24 FUN Cluj.

Parteneri: Hotel Athos, Bistro Maitresse, Autonom Rent-A-Car, Webfactor

 

Diana Written by:

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *